1046 София, бул. Христо Смирненски 1; тел.: +359 2 963 52 45
slide1 slide2 slide3 slide4
12 Септември 2023
ДО  ЧЛЕНОВЕТЕ НА СДРУЖЕНИЕ „БЪЛГАРСКИ ФОРУМ ЗА ТРАНСПОРТНА ИНФРАСТРУКТУРА” град София, бул. „Христо Смирненски“ № 1, ет. 7, корпус Б вписано в ТРРЮЛНЦ с ЕИК 176798712   ПОКАНА   Уважаеми дами и господа, Обръщаме се към тези от Вас, които все още не са изпълнили задължението си по чл. 12, ал. 1, т. 2 от Устава на Сдружението и не са заплатили дължимия годишен членски внос в определения с Решение на Управителния съвет от 09.01.2023 г. срок. Предоставяме Ви допълнителен тридесетдневен срок, считано от датата на публикуване на настоящата покана, да заплатите годишния членски внос в размер на 750лв за физически лица и 1500лв за юридически лица по банковата сметка на СДРУЖЕНИЕ „БЪЛГАРСКИ ФОРУМ ЗА ТРАНСПОРТНА ИНФРАСТРУКТУРА” с банкови реквизити: IBAN: BG30STSA93000029445937, BIC: STSABGSFXXX, Банка „ДСК“АД Основание за плащане: годишен членски внос за 2023 г. Използваме възможността да Ви обърнем внимание, че при неизпълнение на задължението Ви за плащане на членския внос в допълнително указания Ви с настоящата покана срок, на основание чл. 15, ал. 5 от Устава на Сдружението, членството Ви се прекратява.     12.09.2023 г.                                                                            Николай Цонков Град София                                                                           Изпълнителен директор
05 Декември 2018
ПОКАНА ЗА СВИКВАНЕ НА ОБЩОТО СЪБРАНИЕ НА СДРУЖЕНИЕ „БЪЛГАРСКИ ФОРУМ ЗА ТРАНСПОРТНА ИНФРАСТРУКТУРА“ Управителният съвет на сдружение „БЪЛГАРСКИ ФОРУМ ЗА ТРАНСПОРТНА ИНФРАСТРУКТУРА”, със седалище и адрес на управление: гр. София, бул. „Христо Смирненски“ № 1, ет. 7, корпус Б, вписано в Регистър БУЛСТАТ при Агенция по вписванията с БУЛСТАТ 176798712,  на основание чл. 26 от ЗЮЛНЦ и чл. 24, ал. 2 от Устава на Сдружението, свиква общо събрание на 9 януари 2019 г. (сряда) от 14:00 ч., което ще се проведе в гр. София, р-н Лозенец, бул. ХРИСТО СМИРНЕНСКИ 1, Ет.7, Б корпус, при следния дневен ред и предварителна рамка на очакваните решения:   1.       Прогласяване на БФТИ като Национален комитет на България към Световната пътна асоциация.   2.       Избор на нов Управителен съвет Проект на решение: Общото събрание на членовете на Форума избира за членове на Управителния съвет:    1. проф. д.ик.н. инж. Николай Михайлов 2. проф. д-р инж. Румен Миланов  3. д-р Стоян Бързаков 4. проф. д-р Христина Николова 5. доц. д-р инж. Веселин Кожухаров   3.       Обсъждане и приемане на нова структура на Форума. Проект на решение: Общото събрание включи в структурата на Форума нов изпълнителен орган – Изпълнителен директор и генерален секретар.  4.       Приемане на нов член на Форума - проф. Стоийч   Проект на решение: Общото събрание на форума прие за нов член проф. Стоийч. 5.         Приемане на решение за промяна на Устава. Проект на решение: Общото събрание на форума прие нов устав на форума. 6.       Обсъждане на въпроси по финансирането на форума и приемане на вътрешен правилник за дейността и финансирането. 7.       Създаване на технически комитети. Проект на решение: Общото събрание учреди комитет по пътна безопасност към Форума, както и  други комитети по предложение на членовете на ОС. 8.       Разглеждане на други въпроси по предложение на членовете на ОС.    Управителният съвет на сдружение „БЪЛГАРСКИ ФОРУМ ЗА ТРАНСПОРТНА ИНФРАСТРУКТУРА” кани всички членове да присъстват лично или чрез упълномощени техни представители на свиканото Общо събрание. Съгласно чл. 28. от Устава,  Общото събрание може да заседава, ако на него присъстват повече от половината от всички членове. При липса на кворум заседанието се отлага с един час по-късно на същото място и при същия дневен ред, и може да заседава независимо от броя на присъстващите членовете. Съгласно чл. 31 от Устава,  Решенията на Общото събрание се вземат с обикновено мнозинство от присъстващите, а за решение, с което се изменя и допълва Устава на Форума се изисква мнозинство 2/3 от присъстващите. Решенията на Общото събрание влизат в сила незабавно, освен ако действието им не бъде отложено или ако според закона те влизат в сила след обнародване.      
24 Октомври 2017
За повече информация: https://www.24chasa.bg/novini/article/6507309

 

Проф. Михайлов, вие преподавате в университета вече 15 години. Имате ли информация как се реализарт вашите студенти в професията?

- Сега, като се замисля, това ще бъде 13-ият випуск, който ще се дипломира, откакто преподавам в катедрата. Много от колегите имат зад гърба си сериозен опит и кариера.Повечето от бившите ми студенти вече са успели инженери, работят в строителните компании и участват в изпълнението на големи пътни проекти, част от тях работят в администрацията - агенция "Пътна инфраструктура", в Министерството на регионалното развитие и благоустройството, Министерството на транспорта, в общинските администрации. За жалост някои от тях са извън професията. Част от колегите, които завършиха между 2001 и 2004 година, не успяха да намерят работа по специалността си и се наложи да се захванат с професии, несвързани с пътното строителство. Големите инфраструкутрни обекти, които се реализират през последните 7-8 години, дадоха шанс на българския инфраструктурен бизнес не просто да оцелее, а да се развие успешно, а специалистите ни да се реализират. Нашите строители работят в остра конкуренция в европейските компании и не отстъпват на тяхното ниво. Нещо повече, те са предпочитан изпълнител както в България, така и в цяла Европа. Това, разбира се, се дължи и на нашите инженери, които ръководят проектите от страна на изпълнителите, надзора и възложителите в лицето на администрацията.

Как се промени средата и образованието след отварянето на всички граници за студентите?

- Промени се средата не само за образование, но и за работа. Отварянето на границите е възможност от една страна за обучение навън, а от друга, възможност на хора, завършили тук, да работят в чужбина. Това е изключително полезен опит, който помага на специалистите да видят друг начини на мислене и живот, друг подход на обучение и работа, да почерпят опит в съответната област. Всичко това стимулира развитието на личността и изгражда специалиста, създава самоувереност и самочувствие в конкурентна среда.

Вие оглавихте катедрата преди две години, оттогава в нея влязоха много млади хора. Какво очаквате от тях?
- Науката се нуждае от младите хора. В катедрата има много хора с опит и ако го съберем с енергията на младите ще се получи изключително добра симбиоза, която ще помогне на българската пътна наука да се развива, да бъде иновативна, да бъде адекватна на съвремените изисквания. България има всички предпоставки да се превърне в научен център в областта на инфраструктурното стротителство, който да дава иновативни решения на бизнеса и администрацията. Защото от една страна имаме специализирани университети с традиции, а от друга страна имаме силен инфраструктурен бизнес, който непрекъснато се нуждае от конкретни приложни разработки, които да използва в практиката.

По ваша инициатива в УАСГ беше създадена нова магистърска програма "Транспортно строителство", която стартира от тази учебна година. Какви допълнителни познания ще даде на младите специалисти за тяхната реализация?
- Тази магистратура е създадена след анализ за нуждите на администрацията и бизнеса в управлението на големи проекти. Оказа се, че младите колеги, които вече работят, имат нужда от още познания в областта на управлението и контрола на строителния процес. Новата магистратура цели младите колеги да получат по-задълбочен поглед върху транспортната инфраструктура, да се отвори кръга им в работен аспект в областта на проектирането, строителството и поддържането на транспортната инфраструктура, както и за контролните функции. Завършилите освен като ръководни кадри ще имат възможност да се включат като аналитични и приложни специалисти в държавните и местните администрации, изследователски звена, проектантски колективи, фирми и други предприятия в системата на транспортната инфраструктура.

Проф. д-р инж. Николай Михайлов, ръководител на катедра "Пътища" в УАСГ