1046 София, бул. Христо Смирненски 1; тел.: +359 2 963 52 45

Новини

19 Октомври 2017

https://youtu.be/Mplpo9rtHQs

 

Цел на проекта:

Рехабилитацията на  железопътната отсечка Скутаре - Оризово попада в обхвата на проект „Рехабилитация на железопътната инфраструктура по жп линията Пловдив – Бургас – Фаза 2“. Общата цел на проекта е завършването на дейностите по развитие и рехабилитация на железопътната линия Пловдив - Бургас.  По този начин ще се модернизира съществуващата инфраструктура и ще се подобри качеството на предоставяните транспортни услуги в България.

 Ползи от проекта:

Железопътната линия Пловдив - Бургас е приоритетна в националната железопътна система и възстановяването на проектните параметри и рехабилитацията ще допринесе за подобряване на качеството на предлаганите услуги и намаляване на транспортните  и експлоатационни разходи. По-високата скорост и по-високото качество на услугите ще спомогне за повишаване на конкурентоспособността на железопътния в сравнение с другите видове транспорт. Проектът има и косвени ползи, които са свързани с развитието на региона: създаване на нови работни места и повишаване стандарта на живот на населението.

Описание на проекта:

Обектът обхваща железопътния участък от гара Скутаре до гара Оризово с дължина 26.135 км. Участъкът включва гарите Маноле и Белозем.

Договорът за рехабилитация на железопътната отсечка Скутаре – Оризово, включително гарите Маноле, Белозем и сп. Опълченец  предвижда достигането на  скорост –до 130 км/ч за движение на влаковете.

Дейностите по строителството включват:

  1. Железен път и съоръжения в участъка Скутаре - Оризово от км 16+894 (НС1 гара Скутаре) до км 43+029 (НС2 гара Оризово), вкл. гари Маноле, Белозем и сп. Опълченец:

•   Демонтаж, транспортиране, сортиране и складиране на материалите от съществуващия железен път и стрелките и предаването им на Възложителя;

•   Изгребване на съществуващата баластова призма и транспортиране на баласта. Почистване на изгребания баласт и последващо рециклиране/претрошаване за използването му, като защитен пласт;

•   Земни работи, оздравителни мероприятия, оформяне на земното платно и постигане на проектната носимоспособност съгласно Техническите спецификации и полагане на предпазен пласт;

•   Изграждане на нови и рехабилитация на съществуващи дренажни системи;

•   Рехабилитация на  изкуствени съоръжения от долното строене (големи и малки мостови съоръжения, водостоци) в участъка Скутаре - Оризово от км 16+894 (НС1 гара Скутаре) до км 43+029 (НС2 гара Оризово);

•  Изграждане на нови водоотводни съоръжения (канавки) и дренажни системи;

•   Полагане на ново горно строене на железния път и стрелките с релси тип 60 Е1 и стоманобетонови траверси с безподложно еластично скрепление и нов баласт, направа на безнаставов релсов път.

 

14 Август 2017

Oще от древността е доказано, че добрата инфраструктура води след себе си повече инвестиции, по-добра търговия и повече движение. Резултатът е забогатяване за местното население. За да се увеличи броят на туристите, може да помогне изграждането на магистрален пръстен в посока Юг-Север от Истанбул през Малко Търново и Бургас до Варна. По-нататък пътят би продължил към Русе и Силистра и би направил връзка с Дунава. Изграждането на подобна инфраструктура е от ключово значение за привличането на повече туристи, категоричен бе председателят на Съвета на директорите и председател на български форум "Туристическа инфраструктура" проф. Николай Михайлов по време на дискусията за 25-годишнината на "Стандарт" и 7 г. от старта на кампанията "Чудесата на България"

Подобен проект би бил подходящ за изпълнение чрез публично-частно партньорство, защото бизнесът би имал интерес да участва в него, категоричен бе проф. Михайлов. Министърът на туризма Николина Ангелкова веднага прегърна идеята и заяви, че е готова да инициира обществена кампания в защита и развитие на тази теза съвместно с професора. Михайлов от своя страна благодари на вестник "Стандарт", че винаги е бил сцена за успешно сътрудничество между бизнеса и властта.

Източник:http://www.standartnews.com/balgariyaobshtestvo/ot_diskusiyata_za_chrd_na_standart_magistrala_ot_istanbul_do_dunava-360509.html

 

04 Юни 2017

 

 

Основни акценти на програмата за 2017 ще бъдат:

• Развитие и финансиране на стратегическата инфраструктура на България — стратегии, планове и очаквания. Приоритети и инвестиционни програми 2017-2020 г.

• Транспорт и транспортна инфраструктура България 2014 – 2020 г. — състояние, проекти и одобрено финансиране за пътища, железници, пристанища, летища, интермодални терминали.  Иновации в транспортната инфраструктура. Европейско финансиране за транспортни проекти. Икономика и приоритетни транспортни проекти.

• Екологична инфраструктура — приоритети и управление на води, хидроинженерни проекти и отпадъци. Проекти 2017-2020 г.

• Енергийна инфраструктура - проекти и инвестиции на газопреносната, електроенергийната и електропреносната инфраструктура
2017-2020 г. Развитие на ядрената енергетика.

Повече информация можете да намерите тук: http://infrastructure-bg.com/bg/

11 Януари 2017

На 06.12.2016 г. в Института за икономически изследвания при Българска Академия на Науките се проведе открито заседание на Научно жури по защитата на дисертационния труд на проф. д-р инж. Николай Михайлов за придобиване на научна степен „Доктор на икономическите науки“.

Тема на защитения дисертационен труд:

“КОРПОРАТИВНОТО УПРАВЛЕНИЕ КАТО ДВИЖЕЩА СИЛА ЗА ПОДОБРЯВАНЕ ПРЕДСТАВЯНЕТО НА ПРЕДПРИЯТИЕТО”.

Сдружение "Български форум за транспортна инфраструктура" поздравява проф. д.ик.н. инж. Николай Михайлов, с пожелание за още много бъдещи творчески успехи!